Jump to content

  • Please log in to reply
[2017.06.21] Angerme - Ai Sae Areba Nanni mo Iranai / Namida iro no Ketsui / Majokko Megu-chan 6th Single (23rd overall) 91 replies to this topic Started by Thea , Mar 22 2017 08:21 PM · 

#1 Thea

Thea
  • 鞘師里保

Posted 22 March 2017 - 08:21 PM

Announced on today's H!S and on the website, Angerme's new triple A side single. Three regular, three limited, and one special, the new usual.



#2 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 22 March 2017 - 09:00 PM

I hope Maho is participating since this doesn't release for about a billion years.

#3 TicTacAnyone

TicTacAnyone
  • Danbara's #1 fan

Posted 23 March 2017 - 03:14 AM

Kobuuuuuuuuuuuuuushiiiiii?

 

 

Also, Kimi Saeba Nani mo Iranai? I'm having flashbacks lol. Either way, always excited for a new Angerme release :)



#4 Mizura

Mizura
  • ANGERME

Posted 23 March 2017 - 05:15 AM

I'm glad there's at least something coming soon even if it is 3 months from now.

#5 JPope

JPope
  • Dick

Posted 23 March 2017 - 06:56 AM

Announced on today's H!S and on the website, Angerme's new triple A side single. Three regular, three limited, and one special, the new usual.

 

I hate that this is the new usual. 



#6 aine

aine
  • 名無しさん‮

Posted 23 March 2017 - 10:13 AM

Announced on today's H!S and on the website, Angerme's new triple A side single. Three regular, three limited, and one special, the new usual.

 
I hate that this is the new usual.


:plusone:

#7 Meikochi

Meikochi
  • ANGERME

Posted 23 March 2017 - 01:52 PM

If it's like C-ute last single, it may also mean the come back of dance shots, which I personnally miss a lot.

#8 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 10 April 2017 - 01:42 AM

Second a-side is called 'I Musou Strong'. They same 'I'm so strong' in the song.

 

Concert recording.

 

It reminds me of something else, but I can't think of what. It's okay. If they rearrange the songs, I hope this isn't the main a-side, because it's not strong enough for that imo. 



#9 TicTacAnyone

TicTacAnyone
  • Danbara's #1 fan

Posted 10 April 2017 - 02:20 AM

The title is such a good play on words...

 

I(Mu) so Strong=I'm so strong, but musou=unmatched. So it also sort of has the alternative meaning of I'm (unmatched) strong. 

 

 

I kinda dig it. It's a different kind of rock than they've been doing lately. Like a mix of EDM and rock... I totally get like a '12 K-Pop feel from it.



#10 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 10 April 2017 - 09:22 PM

Second a-side is called 'I Musou Strong'. They same 'I'm so strong' in the song.

 

Concert recording.

 

It reminds me of something else, but I can't think of what. It's okay. If they rearrange the songs, I hope this isn't the main a-side, because it's not strong enough for that imo. 

 

 

Recording is now on youtube.

 

I'm still not into it after giving it a few more listens.



#11 Farrah

Farrah
  • ANGERME

Posted 17 April 2017 - 09:52 PM

I think this will sound way, way, way better in the studio recording.  You can tell the girls aren't super familiar with the song yet because they're lagging on the rhythm and overthinking it.  But the instrumental sounds beast from what we can hear and reminds me of old fighting games I played as a kid like Street Fighter, Bushido Blade, etc so I'm pumped!  I'm not instantly in love with it like some of their other recent songs but I hear potential for something really good.



#12 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 03 May 2017 - 05:35 AM

Turns out I Musou Strong will not be included on the single. Takechan told the crowd at a live it was just for lives.

 

They've said Ai Sae Areba will be their most difficult choreo yet (although I don't think most of their previous dances have been that hard).

2nd track is a ballad.

3rd track is a cover, which everyone already figured because of the Idol Matsuri thing. It'll be an old famous song.



#13 TheParuProject

TheParuProject
  • つばきファクトリー

Posted 03 May 2017 - 10:51 AM

That's disappointing. I actually really enjoy I Musou Strong. Guess now we have to wait for a 2022 ANGERME album.



#14 Shoujo Q

Shoujo Q
  • ( ื▿ ืʃƪ) #1 Sakura Fangirl

Posted 07 May 2017 - 04:22 PM

I musou sad that, I Musou Strong will NOT be on their next single. I'm have ENOUGH of these god damn concert only songs. Release them on a god damn album already. I'm sick of it. I was hoping, oh hey, they'll release them on the PetiteMoni CDs because those have been so very boring the last few years, but NO. Not even that. I'm getting sick and tired of this shit Up-Front. 



#15 Solarblade

Solarblade
  • ANGERME

Posted 07 May 2017 - 06:29 PM

The anime song they'll cover is "Majokko Megu-chan" - http://www.oricon.co...ws/2090324/amp/



#16 DonJuan

DonJuan
  • ANGERME

Posted 07 May 2017 - 09:01 PM

I guess it's this song then. Apparently the lyrics are "racy". Looks like Cutie Honey to be honest.



#17 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 07 May 2017 - 09:22 PM

Yeah, the lyrics have the protagonist bragging about her breasts and ability to manipulate boys with her looks.

So naturally Kassa will probably be the lead because of course.

#18 Meikochi

Meikochi
  • ANGERME

Posted 07 May 2017 - 09:47 PM

Yeah, the lyrics have the protagonist bragging about her breasts and ability to manipulate boys with her looks.

So naturally Kassa will probably be the lead because of course.


If she does, I already feel bad for her.

#19 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 08 May 2017 - 05:29 PM

https://mobile.twitt...0417536/video/1

Short bit of filming the mv. Warning: bad outfits and LOTS of blush.

#20 DonJuan

DonJuan
  • ANGERME

Posted 08 May 2017 - 06:33 PM

And lipstick huh. Well, ANGERME can't always be lucky with the costumes. At least they're not white.

#21 JPope

JPope
  • Dick

Posted 08 May 2017 - 07:18 PM

Those outfits are terrible, but I think the makeup might appear more garish than it actually is due to the crappy, over-saturated video.



#22 TicTacAnyone

TicTacAnyone
  • Danbara's #1 fan

Posted 08 May 2017 - 09:22 PM

That "sick" make up look is still pretty in right now, so I'm not entirely surprised. And by the looks of it... Are they really having Momona main this? I definitely thought it would be Murotan with the subject matter O_O

 

Also I kinda like the outfits but not enough to say I do for sure. I think they'd look really good without the orange quarter skirt and shoulder hanging off the side. I know it's a throwback to Megu's orange dress but I would've rather they just left it off.



#23 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 08 May 2017 - 09:29 PM

Covers almost never get performed so I guess they're letting the young girls head this one (a la Sally), and the stronger girls are gonna lead the main song.

#24 Solarblade

Solarblade
  • ANGERME

Posted 09 May 2017 - 02:36 AM

Single is officially titled "Ai Sae Areba Nanni mo Iranai / Namida Iro no Ketsui / Majokko Megu-chan"   (愛さえあればなんにもいらない/ナミダイロノケツイ/魔女っ子メグちゃん) - http://www.helloproj...ail/HKCN-50518/

 

Order not decided yet



#25 Shoujo Q

Shoujo Q
  • ( ื▿ ืʃƪ) #1 Sakura Fangirl

Posted 09 May 2017 - 03:13 AM

I guess it's this song then. Apparently the lyrics are "racy". Looks like Cutie Honey to be honest.

Well Ayaka Sasaki is covering Cutie Honey. So, a theme. Racey Perverted Year of Anime. \:D/



#26 Farrah

Farrah
  • ANGERME

Posted 09 May 2017 - 06:50 AM

I feel like the outfits will look a little better in a less saturated video.  Not a big fan of those colors COMBINED but we've had shittier H!P costumes so I ain't gonna complain LOL.

I hate young ass idols singing racy lyrics but I also feel like ANGERME will nail this song, so...



#27 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 09 May 2017 - 01:35 PM

It's the theme this year, because the other ambassador Sasaki Ayaka is doing the Cutie Honey theme song. The only difference is she's 20. 

 

I wish it were switched, the Cutie Honey song is much better lol.



#28 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 15 May 2017 - 04:34 PM

Main singers:
Ai sae areba nanni mo iranai (1st and 2nd gen)
Namida iro no Ketsui (3rd and 4th gen)
Majokko Megu-chan (5th gen)

#29 Myst

Myst
  • ANGERME

Posted 15 May 2017 - 05:24 PM

So naturally Kassa will probably be the lead because of course.


:lol:

#30 Anderei

Anderei
  • つんく♂

Posted 15 May 2017 - 06:55 PM

I nailed it.